25 januari 2013

- 22 grader och jag gick ut ....

Fy vad jag frös i dag när jag gick till jobbet. Klockan var kvart över sex och termometern visade på -22 grader. Tyckte jag kläde på mig bra och rörde på mig men nej då det kröp in överallt och gjorde mig frusen in i benmärgen, har inte tinat upp än. Men det är fredag och då är det bara mys i två dagar som gäller. Brasan är tänd och maten puttrar på spisen och jogging byxorna är på så nu ska det njutas. Önskar dock att det stod en paket i kylen med en semla i, det hade gjort mig glad men bilen står ju hemma så än är det inte försent, problemet är kanske att det inte finns några kvar i M-ås. Men det är ju en dag i morgon med och då ska vi in till Kalmar och där finns det garanterat. Ska in och köpa min nya hjälpreda :D fick ju pengar när jag fyllde år och nu ska den inhandlas, vi får se om det blir en OBH Nordica el om det blir den andra som jag glömt namnet på. Sen ska det bakas bullar, bröd och massor med annat smaskigt. Förkylningen håller sig envist kvar och tröttar ut mig totalt, har nog sovit innan nio varenda kväll denna vecka helt däckad. Men det är väl kroppens sätt att göra mig frisk. Fick ett tips idag att jag skulle börja äta D vitaminer så det tänker jag göra, testa måste jag i allafall.Min önskan är nu att det inte blir mer sjukdagar detta år utan jag får vara frisk.
Har suttit och lyssnat på en massa bra musik och längtar så gudens till Sweden Rock nu, hoppas på kanon väder, massor med underbar musik och träffa vänner och bara få vara i festivallivet i fyra dagar, underbart :) Men det händer allt lite roliga saker innan dess, så jag mår bra av att veta det.
Idag fyller en av världens bästa människor år, Mia. Önskar att jag kunde åka över till Öland och krama om henne och ge en stor bukett med Tulpaner på din födelsedag men dåligt väder och sjukdom sätter stop för det så det får vi ta en annan dag framöver. Nähe nu får jag nog gå ut i köket och störa mannen lite när han fixar det sista med middagen ;) ha det så bra och var rädda om er :D

Inga kommentarer: