3 januari 2016

Och så åkte dottern

Det blev så tyst...
I nästan 2 veckor har dottern varit hemma och ja man vänjer sig fort att henne i huset. Älskar att höra henne skratta så där spontant vid tv eller höra hennes pappa och hon i vilda diskussioner ;) men nu blev det tyst. Är alltid så här när hon åker hem till sig och det känns bra när hon åker men ändå kan jag inte riktigt släppa den där känslan av tysthet som kryper sig på mig.

I dag kom det mer snö, kallt som tusan, eller egentligen inte bara 3 minus men man har blivit bortskämd under denna vintern. Milda vindar och ingen snö. Men det är som det ska så bara att gilla läget och elda till tusen, fnissar lite elakt maken gnäller över att det är för varmt och jag njuter till 100 % ;)
Första veckan på 2016 har precis börjat och jag ska snart börja att plugga lite, men är ett tag sedan jag gjorde det och jag kommer liksom inte ihåg hur man gjorde så nu bråkar jag med alla papper och konton som ska fixas, böcker ska kollas efter och inget hittar jag eller kommer in på. Känner mig lite desperat eftersom jag tror vi börjar v3 :0 men eftersom jag inte hittar något så vet jag ju inte säkert :( blir så trött på mig själv men ska ta tag i det ordentligt i morgon. kanske går lättare då ;)
Ska bli roligt men är samtidigt livrädd, är ju ingen plugg människa precis och jag kommer för väl ihåg hur jag mådde de där 4 åren men man måste ju utmana sig själv och nu tar jag ett litet steg mot min utmaning :)
Ha en trevlig söndags kväll och var rädda om er :)

Inga kommentarer: