15 januari 2016

Kallt ute men varmt inne

Fredag underbara fredag, bästa dagen på hela veckan, man har 2 hela lediga dagar framför sig. Kallt som attan ute -15 grader så ut vill man ju inte precis ;) men inne är det varmt och skönt, brinner i brasan och massor med värmeljus skapar en härlig mysfaktor. I morgon blir det en tripp in till Kalmar, hoppas på lite mindre kyla för det är inget kul att gå och frysa mellan affären. Sonen fyller år på måndag så det är dags att köpa lite paket. Fast inte önskar han sig något speciellt bara pengar men icke denna gången, jag vet vad han behöver så det blir lite sådant i stället, det andra får han köpa själv.
blir en sväng ner till farbror med, han var inte pigg ikväll så jobbigt att höra på hans röst hur dåligt han mår :´( önskar att jag kunde göra mera men kan bara vara där och ge så mycket stöd och kärlek som jag kan. gör så ont bara att veta att han snart är borta och att allt försvinner med honom. Kommer sakna honom något fruktansvärt för han är sista länken med pappa som också gick bort alldeles för tidigt. Känns som att jag sörjer redan nu och det stämmer säkert för ända sen jag fick beskedet av honom så har jag gått med en klump i magen men den där jäv sjukdomen kan man ju inte styra över hur mycket man än vill, bara se sina nära och kära tyna bort för att sedan somna in. Hatar det verkligen.

Inga kommentarer: