1 oktober 2015

I dag är jag hel, hel i både kropp och själ.....

I dag är jag hel, hel i både kropp och själ för jag har båda mina älskade barn i huset. Dottern trillade in i natt och allt känns perfekt. I dag efter jobbet hämtade dom mig och sonen bjöd på fika, vi skulle ha fikat med S och E men de fick förhinder så det får bli en annan gång. Väl hemma så lagade sonen mat men innan busade de med varandra och skrattade och jag blev alldeles varm i hjärtat. Kärleken mellan dem synades så väl och hur mycket dom hade saknat varandra. nu vet jag att i morgon eller på lördag så bråkar dom ;) men det gör inget för skrattet och buset i dag lever jag på länge.
Dottern hjälpte mig även att trolla bort alla de grå/vita så nu är jag nöjd i så där 3-4 veckor och då kanske jag är på väg till Göteborg ändå :D Älskar att veta att jag kan ta ledigt en fredag och bara sätta mig på tåget och få tillbringa tid med henne, bara göra sånt som vi tycker om och Göteborg har verkligen saker att erbjuda. Vi har bara börjat utforska staden och alla dess gömmor.
Mycket kommer hända denna helg känner jag och det ska bli kul.
I morgon ska vi få besök och det är inte vem som helst, i morgon ska vi äntligen få träffa lilla L, som jag har längtat. Kände att jag ville ge dem lite tid att lära känna sitt underverk få tid att smälta allt nytt innan jag jobbiga människa trillar in och vill gosa ;)
 På lördag är det Höstmarknad och även om det inte längre är lika stort för mig som förr så vill jag verkligen gå, länge... Tänkte passa på när dottern är på massage. Sen bär det av in till Kalmar och ett besök hos optikern. är i stort behov av nya glasögon och de linser som jag har nu funkar inte, ser skit dåligt och det ger mig huvudvärk, ogillas. Sen lär vi väl gå där inne och mysa innan vi åker hemåt och firar världens bästa vän som fyller år. Sen är det söndag och då blir det till att följa dottern till tåget och säga hej då för denna gången, inte lika kul. Men har lärt mig att det funkar bra att ses så här och sedan få längta för det är så himla mysigt att ses sen igen....
Oj glömde det är ju kanelbullens dag så någon gång denna helg måste jag hinna baka bullar med :0 hur nu det ska gå till....
Något annat som jag länge väntat på kommer också att ske i morgon eftermiddag för när C och L har åkt hem så ska båda barnen och jag ta oss en tur ut till Oknö och äntligen ska jag få fota mina egna barn, som jag har tjatat ;) Ser jag verkligen fram emot så kameran är laddad och väskan packad nu jäklar kommer de inte undan :D

Jag hoppas ni är rädda om er och era nära och kära man vet aldrig vad som händer nästa dag...

Kramizar

Inga kommentarer: