24 september 2015

Något alldeles underbart har jag fått uppleva ....

I dag har jag varit med om något som jag aldrig varit med om förut. I tre veckors tid har det simmat två stycken delfiner nere i Pataholm, alla har pratat om dem men jag har inte fattat riktigt tror jag att det varit så nära och så riktigt. i går kväll åkte mannen och jag ner för att titta och fota. Vi såg dem långt borta, som svaga skuggor. Detta gick ju inte för sig så idag när jag slutade tidigt så laddade jag kamera väskan, lånade bilen av sonen och åkte ner till Pataholm. Massor med folk men solen sken och jag hittade mig en sten och ett barn som jag haft kom och satte sig hos mig och vi pratade en stund och plötsligt ser jag dem. Två fenor som kommer upp till ytan och det blåser till, kan säga att håret reste sig på armarna. Här står jag och ett par meter ( ganska så många) från mig simmar det två livs levande fira delfiner :D hjärtat slog frivolter av glädje av att få vara delaktig i detta. Hade tur med för de simmade in till oss och jag hann fota lite men mest så bara tittade jag, såna underbara djur. har sett delfiner på Kolmården men de här är ju vilda, fria och ändå så väljer de att hålla sig här omkring.





detta är nog det bästa som jag lyckades ta men jag är så nöjd över att få ha upplevt detta så vad gör lite bilder när de finns i mitt hjärta, dessa älskade delfiner :)

Har ni nu inte tagit chansen att se dem så åk ner för man vet ju aldrig när de ger sig iväg för det hoppas jag de gör så småningom.

Detta kommer jag leva på länge :)

Kramizar

Inga kommentarer: