4 september 2015

Och jag njuter

Ännu en vecka har gått mörkret sänker sig utanför mitt fönster och jag njuter. Njuter av tystheten, lugnet och att bara vara. Känner en inre stress som självklart påverkar min mage. Magkatarren jublar och jag känner att jag verkligen måste jobba med detta. Ingen stress, andas i en påse som en kollega till mig sa en gång. men ibland blir det bara för mycket och jag känner mig påhoppad från flera håll. Om alla bara kunde sköta sitt och skita i vad en annan gör men men ....
Nu är det helg och jag har lite planer för morgondagen, blir en tripp till Kalmar. Måste köpa skor, sko köp för mig innebär skoskav, alltså drar jag på det i det längsta och det blir panik men i morgon ska jag köpa punkt slut. Sonen ska möta upp mig och vi ska shoppa lite tillsammans, luncha med hoppas jag :) Tycker om att umgås med mina barn och uppskattar att dom fortfarande vill umgås med mig ;)
Dottern ringde i dag och berättade en glad nyhet, är så glad för hennes skull, glad att det går så bra för henne att hon har hittat bra folk att umgås med, att hon gillar sin lägenhet och att hon faktiskt trivs i Göteborg. Glad att hon tog beslutet att ge sig av och pröva sina vingar :D
På söndag får vi besök från Norge, ska bli kul att träffa tösen igen :) tror dock inte de lär vara hemma så mycket de har mycket planerat.
Var och hälsade på min farbror förra helgen, pratade om ditt och datt och vi kom igen in på att vi kanske skulle åka på Hurtigruten som vi pratat om, kan vara en bra morot för honom att kämpa mot cancern med, jag åker gärna med honom :) har tittat på den resan så många gånger, Norge är ett fantastisk vackert land och jag ser alla möjligheter till att fota så mycket vackert.
Fotograferingen har legat nere ett tag, vet inte varför för jag älskar det verkligen men när man är så trött som jag är just nu så stannar orken upp, väntar in och ser fram emot hösten istället. Alla härliga färger mm :D

Njut nu av helgen och allt var den innebär, var rädda om er :) Kramizar

Inga kommentarer: