17 april 2015

Lite uppdatering ....

Vilka dagar det blev :)
I onsdags morse klev jag ur sängen kl 03.45, väldigt tidigt. Packade det sista och tog väskan och gav mig iväg på äventyr. Blev upplockad kl 05.00 vid Duab huset och resan var igång. 4 härliga tjejer och jag trängde ihop oss i en Ford av mindre slag och åkte mot huvudstaden. Resan var rolig, mycket prat, skratt och lätt hysteri stundtals men fram kom vi . När vi parkerat utanför mässan i Kista, så är det väldigt skönt att sträcka på benen. Vi skulle besöka SETT2015 mässan. Oj vad folk och vad saker de visade. Snacka om att man hade att göra för att hinna se allt som man ville, mycket var riktat mot skolan men en hel del fanns mot förskolan så vi hade allt att göra. Onsdagen var planerad att gå på mässan och torsdagen till föreläsningar. Efter många timmars vandring på området ( man skulle haft stegräknare) så gav vi upp och började leta efter vårt hotell. Vi skulle på på Scandic i Sollentuna en liten bit ifrån mässan, no problem. vi satte oss i den väldigt rymliga bilen ( ironi) igen och startade dagens andra roliga resa. tack vare GPS så hamnade vi i Tensta/Rinkeby. Gps lurade iväg oss en bra bit helt i onödan, börjar tappa tilltron till de där gps:en ;) men vi hittade till slut och kunde checka in. Hotellet var väl inte sprillans nytt men helt ok (bilder kommer längre ner)sov med C och det gick väldigt bra tills vi kom upp på rummet, dubbelsäng, ja det var ok men en kudde :0 ett täcke :0 och i badrummet fanns det en endaste handduk :0 ja jag är inte svår på något vis men ett eget täcke och kudde det vill jag allt ha och framför allt en egen handduk är ett måste men C ringde helt enkelt upp receptionen och vips stod det en vänlig man utanför men täcke, kuddar och badlakan, snabb service :D undrar dock lite hur de tänkte där, menar tror de verkligen att man delar på en kudde? en handduk? ja täcket kunde jag väl ha delat i ett kristillfälle men nä inte det andra. kvällen blev det Thailändsk buffé mycket gott. Sen orkade vi fem inte mycket mer utan tog oss knappt upp på rummen, tröttare än tröttast. efter en väldigt skön dusch tittade jag på Grey med C och när hon stod i duschen sedan då försvann jag i John blunds värld.
Dag två torsdag
vaknade tidigt men låg ändå kvar c skulle duscha så jag hade gott om tid att njuta, lång och god hotellfrukost blev det och efter det så blev det åter dags att trycka in oss i den lilla bilen ;) mot Kista mässan igen för en ny dag med föreläsningar. Kan säga att vi var inte ensamma på denna mässa, var en och annan där och trängdes med oss. men de föreläsningar som vi faktiskt kom in på var bra, mycket kunde man redan, men är alltid bra att få fräscha upp minnena lite.  Även denna dag blev det en hel del vandrande runt på mässan så mina stackars fötter är i ett ganska så dåligt skick just nu får väl behandla dem väl över helgen. hade planerat att springa men vi får väl se vad fötterna och mina knän säger om mina planer. just nu så bråkar jag hårt med vågen, vi är inte speciellt bra vänner :( den lever sitt liv och jag mitt. Måste dock bli sams med den så i helgen blir det den slanka modellen. Ja om jag ska fortsätta om min resa så dagen gick mot sitt slut och eftersom vi inte ville hamna i de berömda köerna när vi skulle lämna stan så åkte vi vid halv fyra tiden tror jag, eftersom jag är klocklös så har jag ingen riktigt koll på tiden. resan gick bra men gud så ont i rumpan jag fick, tycker jag har en stor rund mjuk rumpa som borde klara att sitta i flera timmar men nej den protesterade högljutt tidigt :/ när det blev dags för mat paus i Norrköping så var vi alla väldigt glada att få komma ut ur bilen och sträcka på benen. Efter ett besök på Pizza hut så hamnade vi på Lager 157 och XXL, otroligt billigt på båda ställena men plånboken var tunn så det blev mest att titta. Skulle gärna åka tillbaks någon gång för det fanns mycket bra saker till en billig peng.
Kan säga att när vi kom till Mönsterås skylten så kändes det underbart, borta bra men hemma bäst :D Att få krama om mannen och sonen, ta en varm skön dusch och krypa ner i sin egna säng var så underbart. I natt har jag sovit som barn.
så nu vet ni hur mina storstadsdagar såg ut ;)
Hoppas ni får en bra helg :)
Kramizar








Inga kommentarer: