25 augusti 2013

Glada minnen :D

Söndag igen, förstår inte vad veckorna tar vägen... det går i 120. Helgen har varit lugn då jag sedan i tisdags har gått med feber, inte mycket men ändå så man känner sig hängig, tyvärr så missade jag årets kräftskiva men kände att det hade inte gått och jag vill vara pigg på måndag när det är dags att jobba igen.
Har varit ett härligt väder idag och jag har mest gått runt i huset som en osalig ande, vill bara ut och gå men kan ju vara onödigt då jag är feberfri idag. och tänker förbli det så inget ansträngande, slapp till och med att laga mat... pizza/kycklingrulle, väldigt gott ;)
I går när jag satt här hemma i min ensamhet ( förutom sonen då) så tittade jag klart på hela säsong 4 med Glee, älskar verkligen den serien, älskar musiken, handlingen, karaktärerna ja hela serien helt enkelt. Kanske är man för gammal för den men igentligen ska det ju inte spela någon roll, älskar ju att bli underhållen och det blir jag ju ;) Blir spännande och ledsamt att se nästa säsong, ingen Finn med R.I.P Cory :´) men jag gjorde annat med, hamnade på Youtube som vanligt och i flera år har jag letat efter en låt, det första minne jag har i musikväg, var riktigt liten och min mamma spelade denna låt massor och den har satt sig hos mig men har inte hört den på säkert 35-40 år, länge sedan alltså. Men i går hittade jag den och det blev väldigt känslomässigt jobbigt, grät och önskade att jag kunde fått berätta för mamma att jag hittat den men jag spelade den flera gånger istället och njöt :) Ibland är det skönt att få gråta utan att man är ledsen, utan för man är glad :)



är en riktigt gammal låt och jag kommer behålla den hos mig och lyssna när jag blir mamma sjuk :)


Hoppas ni har haft en bra helg och fortsätter att njuta av den :)

Kramizar

Inga kommentarer: