27 augusti 2013

Besök hos tandläkaren...

Dags att gå till tandläkaren, inga problem för mig som tur är. Kom dit i god tid och satte mig för att bläddra lite i lektyren som fanns där, men nej inget som var intressant. Tandhygienisten kom och hämtade mig och jag slog mig ner i den berömda stolen.
-Hur står det till med dig då. frågar hon
-Jo då lite förkyld och så men annars bra.
-Så bra säger hon och låter mig falla till golvet ( känns så när stolen sänker sig). Hon tar den berömda pinnen med krocken och börjar  känna och skrapa och samtidigt så pratar hon med mig :0 inte lätt att svara med hela hennes hand i munnen + krocken som jag inte vill ha i tungan ;)
-Ser bra ut det här, säger hon
_ mm vet
Om alla våra patienter såg ut som du i munnen hade jag varit arbetslös
- okej, vad svarar man på det? Så bra säger jag
hon petar lite i tandköttet ( rejält) men inte blöder det
-Nähe inte dåligt tandkött ensingång, säger hon då
Nä, svarar jag med öppen mun, så bra :)
Men jag putsar lite för det ingår i priset
Visst varför inte.
sen får hon för sig att testa en sticka mellan tänderna och nu äntligen får hon en reaktion :0 det börjar blöda- men du säger hon då, jag har ett par stickor här som du kan gno mellan tänderna varje morgon tills det har slutat blöda.
Okej, kan jag väl och sköljer munnen och går ut för att betala
-380 kr fattigare, inga hål men blodsmak i hela munnen går jag därifrån och behöver inte komma tillbaks förren om 2 år :D
Är glad att jag har bra tänder och att jag bara behöver gå vartannat år, för nu är jag öm i tandköttet ;)

Annars är livet okej, jävlig huvudvärk, och goa och glada barn det är en kanon bra kombination ;)

Ha det gott

Kramizar

Inga kommentarer: