4 augusti 2013

En helg med glädje och stolthet :)

Söndag igen och jag antar att en hel del svenskar har ångest inför jobbet i morgon, inte jag har en vecka till ;) Är nöjd med helgen, har varit tillsammans med mysiga människor och ätit alldeles för mycket god mat, har utmanat mig själv med att springa spåret men mest stolt är jag över vad jag gjorde i går.
I går var vi hemma hos B och J och grillade, grabbarna bad om skjuts till en plats som jag inte varit på över ett år, för ett år sedan fann jag min vän död i det huset och det har varit svårt att smälta. Men i går gick jag in i huset igen, jävligt jobbigt måste jag säga :´( kändes så jobbigt men samtidigt så skönt har haft så många roliga stunder i det huset med Per och hans familj och det är samma anda nu när sonen bor där. Men jag skulle ljuga om jag sa att det var med lätta steg jag gick in, nä skakade som ett asplöv och grät i massor. Men nu har jag varit där åtminstone ett litet steg på vägen nu är det bara resten av biten kvar och den tar jag sakta och när det fungerar. Saknar dig Per väldigt mycket ....
Men livet går vidare och nu är han ett underbart minne som jag bär med mig och kommer göra resten av mitt liv.
I dag söndag var det hopptävling på Kvistagården, den första på 20 år :) Jag var där som fotograf/funktionär och har haft en kanon dag. Massor med sol, underbara människor, hästar/ryttare och jag lovar att ni som inte var där missade något men det kommer flera tävlingar och då hoppas jag på att flera kommer :) Nu är det då söndag igen och vi sitter i soffan helt utslagna, av sol och värme och för lite sömn ;) precis som det ska vara en söndag ;) Nu blir det tv och mys innan sängen :D

Ha det så gott

Inga kommentarer: