11 maj 2012

Underbara fredag :D

Idag var det dags för andra spring rundan,. förra gick ju galant ;) Men idag :0 shit vad det var jobbigt, som att springa i motvind. Stumma ben, andning som nästan kvävde mig... JOBBIGT. Men jag ger mig inte det ska bli en fortsättning. idag ökade vi sträckan med så det var kanske därför vi höll på att dö, snart har vi sprungit hela 2,5 km utan att stanna. Fy fasen vad vi är bra ;)
Fredag och den har verkligen varit efterlängtad, önskade det redan i måndags och då är det inte bra. Vill ha semester och räknar dagarna tills den börjar. Dagarna går dock fort och jag förundras dagligen av våra underbara godingar som man har hela dagarna, de förgyller vardagen med alla sina hyss och allt annat som de hinner med ;)
Dottern kom hem i går och det är underbart att höra hennes skratt på nedervåningen, man stannar liksom upp och bara lyssnar. Saknar hennes röst, skratt och blotta närvaro men förstår hennes behov av att vara fri och bo själv, bli vuxen :) men saknar henne gör jag allt varje minut, tur hon inte flyttade till Kiruna ;)
Ikväll är det bara att slappa i soffan med lite gott ;) man måste ju unna sig något gott eller hur ;)
I morgon är det dags att ta tag i altanen, den ska saneras. Ser ut som fa... själv, skräpig och dammig. Ser dock inte fram emot att putsa alla fönsterna men har jag tur så regnar det och då slipper jag ju ;) Kan man ju ta en annan dag ;) Ska bli skönt när det är klart och man kan sätta ut lite blommor ( om de överlever ;) och göra det sommar fint, önskar bara att jag hade gröna fingrar. ibland funderar jag skarpt på att skaffa en trädgårdsintresserad pensionär som tar över min trädgård och gör den blomstrande men  men men drömma går ju. Ha nu en skön fredags kväll och en trevlig helg och njut av ledigheten och av varandra.

Kramizar

Inga kommentarer: