15 maj 2012

bra och dåligt ....

Fått många positiva möten idag och det känns bra :) Var en sväng på kyrkogården och fick äntligen prata med någon som skötte allt utomhus och det kommer fixa sig på ett bättre sätt än jag kunde ana, känns bra. Min spring tur i skogen gick också kanonbra, orkade mer än jag trodde och även om jag var skit slut så orkade jag ända till sista biten och det känns så jäv... bra. Men måste erkänna att det är motigare än det var -99 när vi började första gången. inte bara för mitt knä tjurar utan orken och kroppen är mer motsträvig, men även om jag inte lyckas springa en hel mil så kan man ju faktiskt gå med, djurgården är väldigt vackert på sommaren så jag lär inte klaga :D Sen måste jag ju även skriva, vet dock inte om jag vågar men jag är inte täppt i näsan :) har inte tagit nässpray på en hel vecka och det känns bra. Men vågar inte hoppas på att det förbli så för på jobbet har alla näsorna börjat rinna igen :/ kan ju hoppas det går över nu när man får lite ledigt. Ska bli skönt att vara ledig, 4 dar helt underbart.
Får hoppas på bra väder för på lördag ska vi in och kolla på S som ska ha nåt jippo med skolan och det får man ju inte missa, kameran i högsta hugg , man kan ju lyckas få en otroligt pinsam bild ;) annars ska jag bara vara, rensa en garderob och se om jag orkar rensa lite under trappen med, slänga ut allt och få det till tippen. Vore underbart om det inte var staplat i hela huset, att pingisbordet kom fram och att man kunde gå överallt utan att slå i tårna och knän överallt :( trött på att bo i en svinstia men renoverar man så blir det kanske så. mannen tapetserar för fullt och snart ska fondväggen upp :) men först måste vi måla alla bruna ( Urk) lister runt fönsterna i vardagsrummet, de ska äntligen bli vita :D. jag har lovat att måla så det är väl ett bra tillfälle nu då när man är ledig. Känns plötsligt som att det blir mycket denna helg men skönt att få det gjort :) Nu ska jag ta mig en promenad innan duschen och kvällen i soffan, det har jag förtjänat. ha det så gott :D

Saknar dig, finns här men du verkar inte sakna mig .....

Inga kommentarer: