7 maj 2012

Nostalgi, tårar och en massa glädje :)

Har haft en underbar helg i Stockholm/Täby. Det var bestämt sedan länge att vi skulle åka upp på denna renunion och träffa gamla kompisar från Täby tiden och jag har verkligen sett fram emot det:) Men måste säga att det blev en känslosam nostalgi tripp. Syrran och jag bestämde oss för att ta med kameran och dokumentera våra år i Täby så gott det gick, har verkligen förändrats. När vi gick där på gatorna som man gått på under hela sin uppväxt blev det känslosamt, massor med känslor dök upp som jag inte trodde fanns. Minnena strömmade över en och jag insåg att detta var en nyttig promenad. På ett sätt skönt att få komma tillbaks men samtidigt ett sett ätt säga farväl. Min tid i Täby/Stockholm är förbi och kommer aldrig igen men jag har tusen och åter tusen av minnen som jag alltid kommer att bära med mig resten av mitt liv. Vi var på mina gamla skolor och fotade mina klassrum :) Tyvärr hade lärarna gått hem för dagen annars så vet jag att en av mina lärare arbetar kvar och det hade varit så kul att säga hej :). Vi gick där bland husen och blev påminda och vi skrattade en hel del men ibland mindes man mindre roliga saker. Man insåg att alla förändringar som gjort kanske inte var till det bästa och några var klart bättre. Jag insåg också väldigt starkt vilket underbart ställe jag bor på och hur mycket jag älskar att vara här i lugnet och känna ro. Jag ångrar absolut inte mina år i Stockholm och det äe skit kul att åka dit och hälsa på men så skönt att komma hem igen. Tog som sagt var en massa kort som jag ska dela med mig måste bara få dem ur kameran och telefonen först.
Vi hann tillbringa en hel del timmar i Täby Centrum som håller på att bli Stockholms största köpcentrum och ja vi gick fel en hel del ;) Vilse nä men nästan ;), vi åt en massa god mat och drack massor med cappuccinos, träffade många goa vänner och en del som man aldrig trodde man skulle få se mera :D Blev bjuden på champagne och dansade massor. Just det där att träffa människor som har betytt mycket för en är underbart, jag blev så glad och tårarna rann på oss allihopa, om jag saknar något då så är det alla underbara kompisar som man hade,  och har inser man nu. För även om det är 25 år sedan man sista sågs så är det ändå samma person som står framför en :D Lite äldre men samma leende. Lovly :D Är en sådan här träff i September igen men det får vara för min del, känner att detta besök tog väldigt mycket kraft från mig och jag behöver ladda om innan det blir ett nytt besök i storstan.
Nu planerar vi för Sweden Rock istället :)

Ha det gott alla :)

Inga kommentarer: