5 juli 2015

Varmt och semester :D

Värmerekord sägs det, underbart säger jag. Just nu har jag 33 g i skuggan på framsidan och baksidan har jag inte kollat ;) Inne är det BARA 27 g, lätt panik inför en till natt i hemsk hetta. Men klagar inte hellre varmt än kallt. Semestern kan ju inte börja bättre. fast den börjar ju egentligen inte förrns i morgon. Härlig känsla att veta att man är ledig i 5 veckor :D Mannen sliter i värmen med kattburen och sakta men säkert börjar den bli färdig, men min pedanta man hittar nya konstiga fel varje dag så det tar nog ett tag till. Men idag kommer troligen nätet upp och då kan smirre vara med oss i buren. Ikväll kommer dottern hem :D längtar så efter henne, ska bli så skönt att ha henne hemma i 2 veckor, hitta på en massa bus och roligheter. Stranden lär det ju bli och om vädret fortsätter så blir det garanterat en hel dag på Öland. Men just idag är allt som vanligt, tvättmaskinen går varm, och all tvätt är strykt. Däremot städningen skiter jag allt i där går gränsen, lär väl regna någon dag så varför städa i värmen ;)

Var rädd om er nu och glöm inte att dricka mängder i värmen och smörj in er, solen är inte alltid ens bästa vänn :)

Ha det så gott


Inga kommentarer: