27 juli 2015

Lite prat bara...

Ibland blir det inte som man tänkt sig. hade massor av planer denna semester men inga har blivit genomförda, tyvärr. har dock hunnit med en hel del tråkiga saker här hemma men det vill man ju inte på semestern. Allt vi planerade har vi fått ställa in och det gör mig så besviken men inte fasen ska det knäcka mig. i dag fick jag på nytt besöka vårdcentralen och blev sjukskriven en vecka till. Hoppas verkligen att sjukgymnasten kan hjälpa mig på onsdag, för börjar bli rejält trött på detta :/
Vädret ja gnäller jag redan innan så kan jag ju fortsätta ;) tycker verkligen att det fina vädret kunde komma nu så vi stackars semesterfirare kan få lite sol innan man börjar jobba. känns mer som höst. Men jag är glad att jag har min familj och vänner det gör inget om solen inte skiner för de finns där ändå och jag ser framemot att arbeta med nya bra människor till hösten, lära känna nya små härliga trollungar. Det är livet :D När man börjar i ett nytt arbetslag är det alltid lite jobbigt innan man har jobbat ihop sig men nu känner vi ju varandra så det känns bra. Vi är alla olika i både tänk och hur vi gör och det är bra, för att gå i samma fotspår år efter år är aldrig bra, nya människor = nya idéer :) Vi lika mycket som barnen lär ju oss nya saker varje dag om man bara tillåter sig att släppa in det nya, att våga testa och att känna stöd av dem man jobbar med. nä blir en intressant höst :D
Läste något bra skrivet idag är alltid skönt att få bekräftat att vi gör ett bra jobb.
https://imperhia.wordpress.com/2014/11/05/varfor-lamnar-vi-vara-barn-pa-forskolan/

läs den och se om ni håller med :) Har en till artikel som är riktigt bra läs den också :)
http://www.bpis.nu/2015/07/19/det-finns-en-gr%C3%A4ns-f%C3%B6r-vad-barn-t%C3%A5l%C2%A0-27688596

ha nu en bra dag och var rädd om er :D

Inga kommentarer: