24 juli 2015

Fortfarande skit väder....

Tredje semester veckan och det är fortfarande skit väder, man kunde lika gärna ha jobbat. Nu hade jag ju inte det pga av värken men det är tråkigt. I går träffade jag dock två härliga tjejer som jag har jobbat med nu i ett par år och vi åkte in till Kalmar, fikade och slöade runt lite. Så roligt. Så glad att jag har underbara människor runt mig på jobbet. Nu ska jag dock inte arbeta med just dessa personer till hästen men de kommer ju ändå finnas kvar som tur är. Till hösten är det ny avdelning och nya människor, dock inga som jag inte känner innan och har faktiskt jobbat med dem förut så det ska bli skoj. Små barn = utmaning ;) Nä ska bli kul :)
I dag är mannen hemma och jag tog med han ner till nabben och bjöd på lunch på rökeriet, så gott. Nu sliter han med kattburen, den är färdig men nu ska det upp saker som utmanar kissen lite och ger honom lite space uppåt, tror han kommer uppskatta det :D
I går i Kalmar köpte jag mig en ny solsäng, skulle ju bli bra väder idag så perfekt, men nej ingen speciell solning har det då blivit, fryser istället för vinden är då inte varm :/ och i helgen ska det ju blir skit väder om man får tro meteorologerna, regn och mer regn. trött på regn just nu...
Men när det är dåligt väder inne så hinner man med sånt där tråkigt som tvätt, strykning och städning. Eftersom jag får ta det sakta och små stunder i taget pga värken så tar det nu för tiden en hel dag att dammsuga, gillas inte men har de senaste dagarna märkt en liten förändring på smärtan så jag hoppas det är på g att bli bättre. ska till sjukgymnastiken på onsdag så får säkert några övningar som jag ska göra :)
Ikväll är det musik i nabben igen men vi avaktar och ser hur vädret blir, inget kul att stå där nere och frysa eller bli blöt, då kan jag lika gärna sitta hemma i soffan, tråkigt dock när det väl händer nåt så blir vädret skit. likadant så är det marknad i Kalmar i helgen och den lär väl regna bort den också, tyvärr.
Nä nog med tråkigheter nu, ha det så gott och var rädda om er :)

Inga kommentarer: