18 juni 2015

kväll innan midsommar.....

kväll innan midsommar, huset är städat, maten förbered och själv är man nyduschad och väldigt väldigt trött. Veckan har gått fort och det har varit lugnt på jobbet. Har gått bättre än jag trodde att säga hej då till mina trollungar. nu är det dags för dem att bege sig ut i livet och skolan väntar, själv börjar jag om, från 6 åringar till 1 åringar, ser jag fram emot :)
Midsommar för mig innebär  jordgubbstårta, dans runt stången, god mat och roligt sällskap och det viktigaste av allt solen... nu är det ju tyvärr i Sverige vi bor ( älskar mitt land) och det innebär svensk sommar= kallt, regn och blåst. För en frusen person som jag innebär det full vintermundering inga fin klänning här inte ;) men jag står ut så länge som jag gör sedan sätter jag mig i bilen och åker hem, fördelen med att vara nykter ;) Nykter ja, jag hoppas och ber att alla barn får uppleva en vit helg och mys med sina föräldrar, tyvärr vet jag att det inte blir så för många oskyldiga barn och det gör ont i mig, alla barn förtjänar det.
var rädd om er nu och njut av helgen :D

Kramizar

Inga kommentarer: