7 maj 2015

Finns alltid två versioner av allt

                               Det är lätt att döma utan att höra båda versionerna
                               Det är lätt att döma efter någons ord
                               Det är lätt att såra för man tror på något som någon sagt

När man blir sårad så är det inte alltid man visar det utåt, man kan dölja det inom sig.
men det som befinner sig inom en värker, skapar oreda och får en att må dåligt. När man vet att man inte gjort något fel men ändå får höra det, sen märker man att folk tittar, undviker en för något som inte är sant, det gör ont. Men jag tänker inte böja på mitt huvud, tänker inte visa min smärta eller ta åt mig av pratet för jag har inte gjort något fel, därför sträcker jag på mig, håller huvudet högt och ler åt er som lyssnar på skvaller och skit prat, utan att veta om det är sant eller inte. Det är ni som förlorar inte jag för nu märker man vems som är ens riktiga vänner......



Inga kommentarer: