19 maj 2013

Glömsk, ja just det glömsk.

Glömsk, ja just det glömsk. det är något jag blivit på sista tiden ( år) vill helst inte erkänna det då jag alltid tyckt jag varit så duktig på att ha allt i huvudet men måste inse att den tiden är förbi. Allt som ska kommas ihåg måste skrivas i mina två almanackor plus den i köket och ändå så glömmer jag saker ( skäms)
Den 14 Juni tar sonen studenten :D äntligen men har jag beställt någon skylt??? nej då men idag blev det gjort och nu håller jag tummen på att den hinner bli färdigt, arg på mig själv. Har alltid haft bra framförhållning och visst lite har jag förberett. har kollat upp hur långt innan man beställer plankan, köpt lite nödvändiga saker som behövs. Nu ska det också inköpas en kostym står högst upp på listan när lönen kommer. kan se honom framför mig, så stilig så :) Tänk sedan är det över, ingen skola mer och jag måste få erkänna att det känns jävligt skönt :D. Det har inte varit en dans på rosor precis. Undra om man måste skicka ut inbjudningskort??? gör man det? Kommer faktiskt inte ihåg om vi gjorde det till dottern men skit samma kan ju bjuda dem personligt istället :)
Idag bjuds det på älg stek den har puttrat i flera timmar och spridit sin underbara doft i hela huset, alla är ganska så hungriga nu och då fixar min underbara man potatisen, jag slapp :) Gillas MYCKET.
Har tittat på gamla kort med sonen idag, har letat kort till skylten ju, och vi har skrattat må ni tro. Är så glad att jag var fototokig redan för så många år sedan för det är riktigt kul att ha dem nu.
Regn och dimma har hållit mig inomhus och jag känner att jag igentligen borde gå en sväng men nä skönare hemma kan gå i morgon till jobbet typ ;)
I morgon ja då är det dags igen, dags att sätta sig under nålen. Måste erkänna att för första gången så är jag nervös, vet inte varför. litar på J som ska göra den, är nöjd med motivet, priset nja :/ tiden ja jag tror att det är tiden som är problemet, har aldrig suttit så länge. Undrar lite om jag kan stänga av så länge. Ja ja vill man vara fin så får man lida pin sa alltid min älskade mamma så jag gör väl det :D
I går var det melodifestivalen, jag har inte haft något större intresse i år, vet inte varför. Men hamnade i soffan gjorde jag ändå;) Låtarna var väl inga höjdare och jag tycker att Danmark gjorde ett bra nr och förtjänade att vinna, en va de bättre melodierna i alla fall. Även Sverige gjorde bra ifrån sig och det tycker jag fast jag inte gillade hans låt. MEN bäst var Petra Mede, underbara människa, du lyste upp hela rutan och du gjorde allt med en glimt i ögat och bjöd verkligen på dig själv. Du gjorde kvällen värd att stanna vid :)


Stort Grattis igen till Danmark :)

Ha nu en go söndag med era nära och kära, kramizar :)




Inga kommentarer: