14 april 2013

Söndagar är min slö dag och jag älskar den.....

Söndagar är min slö dag och jag älskar den. Tycker det är underbart att få äta lång frukost och gå i jogging byxor hela dagen.Är nog en ganska så bekväm person om jag ska vara riktigt ärlig ;) Men just denna söndagen har varit lagom, sov till halv åtta ( tack vare katten, morr ) och sedan har det fortsatt i lugn takt. Idag gjorde jag dock något lite annorlunda, jag till bringade 1½ tim i kyrkan, riktigt rogivande. Är inte super kristen och vet inte riktigt vilken fot jag står på när det gäller religionen och sådant men jag får en lugn i mig när jag kommer till kyrkan och jag känner mig nära mina saknade. Tände ett ljus för dem alla och stod en stund och tänkte på dem. Sedan blev det en lång promenad (1.20 min ) och med kameran som fint sällskap, dock blev det inte så mycket fotande var så skönt att gå så jag glömde bort kameran ;) Men såg en fjäril och en hel del gröna stjälkar som var på väg upp dock inga blommor men det kommer snart kommer det vara underbart blått och vitt överallt och jag längtar riktigt till det.
Vet inte om det är kyrkobesöket eller att jag bara saknar henne, min mamma så har hon varit i mina tankar hela dagen.Sonen sa en sak i fredags när vi åkte bil. Att han skulle hjälpa mig och pappa när vi blev gamla med sånt som vi inte orkade med. Detta fick mig att sakna dem ännu mera för jag har ju ingen att sucka över som de flesta gör när deras åldrande föräldrar ber om hjälp. Jag har ingen som jag kan sucka över och detta blir ett tungt moln över mitt huvud, tillfälligt ja jag vet men ändå. jag hoppas ni som läser verkligen uppskattar era föräldrar, talar om att ni älskar dem och visar hur viktiga de är för er för det kan ändras så fort och man vet aldrig när det sker. Nä man får allt vara glas så länge man kan tala om för dem att man finns där precis som de fanns där för oss när vi var små, hjälpte oss och såg till att vi var trygga och hade ett bra liv.
Jag har ett bra liv och en underbar familj som jag älskar och som älskar mig och jag vårdar dem ska ni veta :)
Var rädda om er nu.....

Inga kommentarer: