9 december 2012

Vinter...nähe är det kallt och snö då ???

Snön har tagit över vårt land, kallt och blåsigt. Alla klagar men någon gång kommer de förstå att det faktiskt är så här när det är vinter ;) jag älskar absolut inte kyla och snö men tycker att nu är det här och då kan det likaväl stanna kvar. åtminstone över julen. Dagarna går snabbt och som vanligt hinner jag inte med, det där med att ta en sak i taget det funkar inte, inte just nu i allafall. Har någorlunda koll på maten inför jul i alla fall och det känns bra, julklapparna är det värre med, måste ta tag i det ordentligt vill inte vara ute i sista minuten precis.
Förkylningen finns kvar och plågar mig, är det inte huvudvärk och nästäppa så är det halsont. Räknar dagar till den 21 då jag ska ha semester i 16 dagar och tänker inte ha några måsten utan bara försöka bli frisk. Men troligen kommer jag bli sjuk istället när man väl kopplar av.
Hade en trevlig kväll i går med våra underbara vänner, vad vore livet utan er :D Känns så skönt att veta att ni finns där och att man kan lita på er. Vi firade makens födelsedag ( lite i efterskott då) med lite mat och kortspel, lagom och väldigt rolig :) Men har man roligt ena dagen så kommer det surt dagen efter... tröttheten ;) men den kan jag stå ut med. idag har det inte hänt så mycket, bara sånt där som man brukar göra. Bakat två kakor som båda misslyckades :( inte bra då dottern ska bjuda på dem men det är bara utseendet som är fel smaken är helt okej ;) Ibland blir det inte som man tänkt sig...
Nu tänker jag krypa upp i soffan och hålla mannen sällskap. Förresten har vi nu ett nytt vardagsrum, tv kommit upp och nya hyllan på plats, blev super fint och jag är super nöjd :) Sakta men säkert så händer det lite ;)

Ha det gott :D

Inga kommentarer: