8 december 2013

2 advent och snöyra...

December och idag är det verkligen december, snön vräker ner och det blåser kallt. Väldigt glad att jag är inomhus och njuter av en brasa och annat gott. Har varit i Kalmar idag och lämnat dottern och fått hem sonen. Har handlat mina första julklappar, känns bra ;) har bara resten kvar ... Men alla mat är färdigt köpt och allt gott ligger i lådan, ska tillverka lite själv i år och kanske ge mig på att göra knäck, är skit feg men har aldrig gjort det så därför fegar jag ;) Men plötsligt händer det ju. Redan vecka 50 fattar inte vart de här månaderna tagit vägen, det har gått så snabbt. Har varit super stressad men vet inte varför skit jobbigt att sitta i soffan med hjärtklappning :/ Men känner att det blivit bättre men kan inte neka till att det ska bli skönt att vara ledig, det förtjänar jag :D.
Nu i vecka är det två julbord på G, ser jag fram emot. Är även Lucia både på jobbet och i kyrkan, hoppas jag kommer iväg i år bara ( till kyrkan) tycker det är mysigt. Är väl dags att börja plocka upp alla tomtar också,  har ju varit dåligt med det de sista åren, har inte haft lust men i år känns det som en bra ide :)
Jag hoppas ni har haft en bra helg och mycket mys med era nära och kära :)

Ha en fortsatt trevlig 2 advent :)

Inga kommentarer: