19 januari 2020

Tankar...

Nytt år och det skulle bli så bra, blev tvärt om. När någon nära en mår så dåligt så blir man berörd på så många olika sätt. Går med en tjock klump i magen hela tiden, orolig så fort telefonen gör något ljud. Sover inte och alla dessa funderingar... Hur ska man hjälpa? hur kan man hjälpa? Känns som mitt hjärta också är krossat i tusen bitar men det är omöjligt för jag har inte tusen bitar kvar av mitt hjärta. Men jag har en tro på livet en tro på att allt kan bli bra och det är den jag försöker se i allt detta. Så ett steg i taget och andas, andas hela tiden....
Något som hjälper mig är att ha något att se fram emot, något roligt. Behöver inte vara något stort men något som jag tycker är roligt och det har jag. Men hur får jag det till Hen? vill att Hen med ska ha något att se fram emot, något roligt...

Kämpar och kämpar mest i motvind men har förhoppningar på att det ska bli i medvind med.
Var rädda om er om morgondagen vet vi inget....

Inga kommentarer: