30 december 2019

Hur många bitar kan hjärtat gå i kras

Satt och pratade med hen i går. Hen var ledsen, riktigt ledsen och det gjorde ont i mig. Hen pratade om att hens hjärta går sönder, att det gjorde så ont. Vet så väl hur det känns när hjärtat brister, hänt en massa gånger dom sista 20 åren. Ibland undrar jag hur mycket smärta ett hjärta kan ta? Hur många gånger kan ett hjärta gå itu... många gånger har jag märkt. Konstigt nog så fungerar hjärtat fortfarande, jag känner ännu värme inför mina närmsta. Fast det är inte full skala på det för en hel del bitar är borta och förblir borta. Dom kommer aldrig tillbaka men jag känner dom ännu som smärta och den kommer aldrig försvinna. Idag fyller jag visst år, känns som en vanlig dag men det blev en bra vanlig dag, mina underbara vänner och svärföräldrar kom och jag är nöjd, saknade en del men den saknaden kommer jag få känna resten av mitt liv. Nu ska jag njuta av årets näst sista dag, ha det gott.
Kramisar

Inga kommentarer: