15 juli 2016

Första veckan avklarad snart....

En vecka har snart gått och jag har börjat slappna av, tråkigt att det ska ta sån lång tid. Har en envis förkylning som drar i mig och gjort mig slö och slapp hela veckan typ. Men har hunnit med lite bra saker ändå ;) Har äntligen kommit ifatt med städningen... eller inte ;) ser betydligt bättre ut i alla fall och det är väl huvudsaken. Har hunnit med en tripp till Öland med fint sällskap, god mat och många roliga upplevelser. Man behöver inte åka så långt för att ha det bra :) marknad var det i går och den traditionella munken slank ner i år med, men som vanligt så hittade jag inget speciellt, men gillar att gå och titta och träffa folk man inte ser så ofta.
Idag går mannen på semester och det ska bli skönt med lite sällskap och få lite gjort;) händer mer när han är hemma av alla de där måstena, skjuter gärna på dem av någon konstig anledning.
På schemat står en hel del, dörrbyten, fönster flyttning, grillningar, städning av rum, ev tapetsera om i hallen beror lite på om vi hittar någon tapet vi tycker om, finns alldeles för många att välja emellan :/ och jag har stor beslutsångest över det.... sen har säkerligen han en hel del till som ska hinnas med... lugn och ro hoppas jag infinner sig hos honom med ;)
Dottern njuter i värmen och skickar underbara bilder, är inte ett dugg avis nej då ;) skulle gärna sticka iväg en sväng jag med, vi får väl se om det blir en lång weekend någonstans v 30 el 31 :)
Husbilen ska ju ut med så ni förstår semestern är numera fullbokad av saker vi troligen inte kommer hinna med :D men vad gör det bara vi mår bra så löser sig det andr med.

Ha det så gott och njut av solen när den väl kommer

Inga kommentarer: