21 november 2014

Äntligen, efter 9 månaders väntan så är det dags... bebis på G

Äntligen, efter 9 månaders väntan så är det dags. Är sjukt nervös fast jag inte själv ska föda men minns paniken, smärtan och all ångest och hur sjukt nervös man var. Lider med henne men som vi alla mammor vet bebisen sitter då inte på utsidan så visst känns det. Men det är en stark tjej som klara det kanon bra med bra stöd av sambo och blivande farmor. Själv tänker jag sova med telefonen vid huvudkudden för jag hoppas den ringer i natt och ger mig glädjande besked :) Kommer storgråta av lycka.
Var i Kalmar idag och blev sminkade på Body Shop, kan jag rekommendera, duktig tjej som förklarade på ett bra sätt och visade många fina och bra produkter. Själv kändes det väldigt konstigt att ha så mycket smink på sig, som i vanliga fall knappt har mascara på mig ;) men blev en mysig dag med dottern och som vanligt hamnade vi på Espresso house, underbart god cappuccino, bara älskar den :D
Är det någon mer än jag som har tröttnat på allt grått som är omkring oss? Denna månad har varit förfärligt tråkig på alla sätt och vis, regn och rusk, ingen sol, sjukdomar som löst av varandra och ett evigt mörker, man kan ju bli tokig för mindre. Så när det är mörkt och trist ute får man fixa ljust och varmt inomhus :) tusen ljus och trevligt sällskap. Annars har det hänt mycket positivt och lite negativt denna vecka men jag fokuserar på det positiva och det andra lägger jag åt sidan, det kan vi ta en annan dag. Mannen har kommit hem och med honom kom husvagnen, min underbara husvagn som jag älskar mest av alla i denna familj, skitig och dan står han på baksidan och bara väntar på att bli omskött, så i morgon om det inte regnar så blir det stor sanering. Mannen ville att vi skulle sortera lite nere i källan, blev så chockad inte ofta det händer men jag vill hellre åka och titta på en ny soffa men men det löser sig säkert, huvudsaken är att jag får min sov morgon sen kan jag göra vad som helst ;)

Nu ska jag fortsätta sitta vid telefonen och vänta på ett samtal.....

Inga kommentarer: