23 augusti 2014

Barn och sommarminnen :D

Som barn hade jag den turen att få tillbringa mina somrar här i Mönsterås (bodde i Stockholm) ibland hos min mormor och morfar men även hos min pappa med familj. Många glada dagar vid pappas sommarställe, en underbar stuga vid vattnet. Har så många härliga minnen därifrån, hur vi badade i kanalen ( nakna) och kom det någon bil mm så dök vi och höll andan, tänk om någon såg oss ;) Vi lekte med blålera och skapade många härliga konstverk. Kläde en gammal en med julsaker vi ropade in på aktionen i Torp. Vi rökte ål och åt smultron på strån. Lekte i jordhögar och skapade djur av vad naturen bjöd oss på. Det var soligt och varmt jämnt och mina älskade systrar brukade ro ut och släppa av mig på en sten mitt ute på sjön, som var väldigt stor på den tiden. Stackars farfar fick plocka på sig stora fiskarbyxorna och gå ut och rädda mig. vi fiskade kräftor ja vi gjorde så mycket så jag kan inte skriva ner allt. Nu är denna epok slut, stugan är såld, tyvärr. Hade önskat att den stannat i familjen men  men. Men är glad att jag har dessa minnen och att jag har dem med mig.
Idag utmanade jag mig själv, gick en promenad och tänkte va fasen så jag sprang, sprang med lätta steg och det kändes bra, blev pepp :) Så nu tänker jag försöka få upp kondisen lite så jag kanske klarar av att springa 5 km, mitt mål :) Annars ska det bli kul att åka upp till stora staden och shoppa, äta gott och bara mysa. Kul att ha något att se fram emot undrar vad jag ska hitta på efter Tjejmilen och Stockholm resan ??? tåls att fundera på.

Lördagskväll och jag mår bra, idag har jag mest suttit och haft det bra, inget stress, inga måsten bara vara :) det gillas. Hoppas ni också har en trevlig helg

Kramizar

Inga kommentarer: