1 juli 2012

Söndag den 1 Juli 2012

Söndag och jag är skit slut både i kropp och själ, ska bli skönt med semester om en vecka el 5 dagar. Idag när jag vaknade så bestämde jag mig för att ta en slappar dag, bara vara och inga måsten och jag lyckades nästan ;) Vi håller ju på att renovera och nu när köket mer el mindre är färdigt ( förutom lister, mura skorstenen och sätta upp fönsterhyllor ) vi har påbörjat i vardagsrummet men eftersom vi ska ha vita lister runt fönsterna och lister så måste man ju måla och idag har jag målat allt för andra gången. Det tråkiga är att det troligtvis behövs en gång till :/ det bästa är att det torkar snabbt så jag kan måla i morgon igen ;) sen ska det tapetseras klart, sen är även vardagsrummet färdigt och då är det dags att på börja hallen :( Blir så trött känns som ett evighets projekt. Vi har ju garage portarna med och de måste upp i år. Ja det enda vi har gott om är tid så bara att måla och se glad ut.  För ett par veckor sedan ( 5 ) så gjorde jag ett dumt lyft på jobbet, vet att det var fel men i stressen och allt gråt så lyfter man och tröstar och känner efter gör man efteråt, nu har jag ont. har haft det i flera veckor och i torsdags gick jag till läkaren. Ska på magnetröntgen och starka värk tab, till mig som knappt tål Panodil ;) ja ja får väl ta dem kvällstid och helger men bra var de för smärtan släppte stundtals och det gillade jag. Har upptäckt att ha ont i höger skuldra, axel, nacke och arm hindrar en i mycket som man ska el bör göra, allt går liksom i slow motion och jag klarar inga tunga saker. Ja nog om mina plågor förhoppningsvis ger det med sig FORT ....
Kvavt och jäkligt har det varit men härligt med solen regnskurarna kunde jag väl sluppit men naturen behöver det ju så...
Ha en trevlig kväll, själv ska jag slänga mig i soffan och bara slappa innan sängen. ha det så gott :D

Inga kommentarer: