25 januari 2017

jag blev sjuk....

Jag blev sjuk, fast jag hade bestämt mig för att inte bli det. Det här med förkylningar, influenser, feber mm i vuxen ålder är inte så trevligt, menar när ett barn har 39 g feber är det full rulle ( oftast) när vi har det så skriver vi mer eller mindre vårt testamente. Snacka om att vara utslagen. Vad är det då som gör att vi vuxna blir så sjuka men inte barnen? ja jag kan inte svara på det men om någon kan så varsågoda....
Men har i alla fall haft feber till och från sen i fredags men nu verkar den ge med sig, tack och lov. Tyvärr tycker huvudvärken att den kan stanna kvar, fast jag gör mycket för att få bort den :/ Har kämpat hårt för att inte ta min bästa vän hela tiden utan försökt med andra saker och ibland har det hjälpt men inte alltid. Huvudvärk är = förbennat jobbigt :(

Katten har dock uppskattat att jag varit hemma och hållit han sällskap i soffan, så nu i flera dagar har jag varit nr ett till femtiden så där när mannen kliver in genom dörren, då existerar jag inte längre ;)

Packat för resan har jag liksom inte orkat med men det tog mannen tag i går :0 blev så förvånad men samtidigt glad för då fick jag rätt, allt fick inte plats i två små väskor ( fnissar elakt) så nu kom väska nr tre fram....

hoppas bara att huvudvärken stannar hemma när vi åker :(



Inga kommentarer: